Rodinné papírnictví Bohemia Paper

Bohemia paper
Bohemia paper

Rodinných českých firem, které by nespolkly velké zahraniční giganty, dnes už příliš není. Bohemia Paper patří mezi čestné výjimky, jejichž práce je ceněná i v zahraničí.

Bohemia Paper v roce 1995 založil právník Petr Řehák coby manufakturu na výrobu ručního papíru pod názvem Mlýn Cardinal. A to se nezměnilo ani po letech, během nichž služeb a produktů této tuzemské značky využily i takové osobnosti, jako britská královna nebo Madonna. To je důkazem, že kvalitní, ručně vyráběný papír je i v době, kdy komunikaci vládnou telefony, sociální sítě a emaily, stále žádaným a lukrativním zbožím.

Dnes za firmou stojí Adam Řehák (od roku 2015), syn zakladatele Petra Řeháka, který pokračuje v prvorepublikové tradici tisku pomocí tradičního hlubotiskového stroje. Originálním tiskovinám firmy dnes propadají zákazníci od Japonska přes Evropu až po USA. Jistě za to může fakt, že Bohemia Paper jako jedni z posledních firem v Evropě používá tradiční hlubotiskovou metodu.

Co vám může Bohemia Paper nabídnout?

Ruční výroba firmy se promítá do všech koutů papírnického odvětví. Mezi jejich produkty naleznete luxusní papírová blahopřání, pozvánky, kartičky, obálky, balicí papíry s originálními motivy, zápisníky a také kožené zboží či výrobu některých svých produktů na míru.

Na jejich nedávno spuštěném novém eshopu si lze vybrat z bohaté kolekce, rozdělené podle typu zboží, události nebo sezóny. Zajímavé jsou také edice s tematickými motivy (Mucha, Praha, kubismus, židovské motivy, rostliny a zvířata a jiné.). Pokud sháníte exkluzivní papírenské zboží, jistě si vyberete…

Historie firmy v bodech

  • 1993 – založení papírny ve Zvoli na Moravě
  • 1995 – začátek tiskárny, dovezení hlubotiskových strojů z USA a Anglie
  • 1996 – první účast na veletrhu Paperworld ve Frankfurtu
  • 1999 – premiéra Bohemia Paper na veletrhu The National Stationary Show v New Yorku
  • 2000 – přemístění společnosti z Moravy do Břízy
  • 2006 – otevření obchodu na Staroměstském náměstí v Praze
  • 2008 – zahájení prodeje luxusních per Hardtmuth
  • 2013 – nové logo společnosti
  • 2015 – vedení společnosti převzal Adam Řehák
  • 2017 – zařazení Adama Řeháka do speciálu 30 pod 30 časopisu Forbes
  • 2019 – spuštění nového e-shopu
Mám rád domácí tvoření a návody jak si věci udělat a vytvořit doma. Správným postupům a návodům se věnuji již 5 let a dokáži v kreativním tvoření pomoci a poradit.